Almost famous?

Elin här, bloggar LIVE från Norge!
Kom fram igår kväll, efter en smärtfri bilresa med Emma. Inga felkörningar här inte. ( då förstår ni att det var P och inte W som var kartläsare).
Lägenheten är jättefin! Jag älskar allt med den. Njaa...., kanske inte det faktum att vi har en riktig kossa som matta.

Idag har jag, Maria och Sofia handlat massa mat och varit på skattekontoret för att adressändra. Sen började de jobba och jag drog ner på "byn" en sväng. Hamnade i ett rätt stort köpcentrum med helt ok butiker. Gick runt en sväng. Märkte att det inte bara var "rätt" så stort, det var STORT. Jag var helvilse. Gick in i en telefonbutik för att köpa refillkort, hann säga:
jag "Hej, säljer ni refillkor...."
butikssnubben " är du känd?" (på mycket norskt uttal och med ett löjligt stort leende)
jag" eh..va?"
butikssnubben " Är du känd?"
jag " vaaa, va?"
butikssnubben " Er du kjeeendiis?" ( med vad han tror svenskt uttal)
jag ( fattar äntligen frågan men fattar ändå ingenting men hinner tänka att jag kanske får gratis refillkort om jag skulle säga att jag var känd, men svarar ändå:) eh, nej.
butikssnubben " nähä".
De hade inte refillkort.
Sen tog det mig 45 minuter att hitta ut. Jag var gråtfärdig och kom tillbaka till samma ställe hela tiden innan jag ställde mig och noggrant studerade infokartan i en kvart.

Nu sitter jag här hemma och håller på att somna. Har precis kollat på Idol ( ja, vi har svenska tvkanaler, jippie!)

Slut på LIVE bloggen.

Kommentarer
Postat av: emma

men gud! jag skulle sagt EH JAAA, vet du inte vem jag är elleR? hahaahah. och då skulle jag säkert fått ett refill kort, de sista dom hade och de skulle säkert har varit laddat med tusentals kronor. eller vad tror du?

2007-09-13 @ 14:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback