Upp eller ner?

Klockan är nu 4.21 och jag kan inte sova. Klockan 6 börjar jag jobba så lika bra att kliva upp kanske. Här kommer inlägget som skulle kommit igår.


Jag skulle kunna skriva ett väldigt ner inlägg om en massa ångest och förlorade prylar. Men hey, ni känner väl mig!? Varför välja ner när man kan välja upp! Jag väljer skratt och upprymdhet och glada tokigheter istället för ångest! Så då börjar vi väl. I helgen var världens-sötaste-härligaste Ida och en-dag-yngre-än-mig Erik här i Tunsberg och hälsade på. ( det heter egentligen tönsberg men eftersom jag kommer från lit så säger jag det med ett u, precis som jag säger tunt och inte tönt. fråga kalle och erik om ni inte tror mig) Hur sum hulst. Pu fredugen kum dum ( haha, jag slutar nu).
Jo, på fredagskvällen skyndade maria och sofia sig att göra de obligatoriska fredags-slåihopklackarna-hoppet på väg ut från Gilde och vi åkte för att hämta upp IdaochErik vid tågstationen. Tog en sväng förbi Ica och köpte lite ost och kex och soltorkade tomater och vindruvor och sånt ni vet. Sen hem för att titta på Idol och massa mys i soffan. Nångång där på fredags natten fick vi oväntat besök. Jag sov med öronproppar och märkte ingenting.
På lördagen jobbade jag på Vila. Fick besök av hela gänget och vi planerade lite matinköp.
168577-311


Jag kom hem vid halv sju och då var tacosen så gott som klar. Mmm, tacuuus, det var länge sen! Sen var det sminkning och vindrickning som gällde. Jag snurrade mitt vinglas och luktade försiktigt innan varje klunk för så gör en riktigt vinkännare och så tycker jag att man ser så cool ut då. Nej förlåt, det var visst inte jag. Jag drack sprit istället. Maria har en riktigt pricksäker beskrivning av våra fyllor; sofistikerat aspackad. Där här ni oss.

168577-314

168577-315
168577-318168577-317168577-316

Sen försvann vi in i dimman. Och det menar jag det bokstavligt, det var riktigt dimmigt ute! Vi tog oss iaf på Himmel och Hav. Nu hoppar jag över missödena eftersom vi kom överens om i början att det här bloggen skulle vara upp och inte ner.
Söndagen blev ungefär som söndagar brukar vara, tv och soffa och sen macdonalds. Sen körde jag Ida och Erik till tåget. Idag är det måndag och jippie, det betyder Gilde igen! Nu ligger vi i soffan men jag ska strax stålsätta mig innan jag ska ge mig på att försöka väcka Maria. Vi ska träna. Sen blir det massa övertid i veckan. Jo, förresten. Ni kan inte ringa mig längre, inte förran om cirka en vecka. Jag har nämligen ingen mobil, men ska köpa en ny så fort jag fått mitt nya kontokort.



uppdaterat:
En rolig sak till bara. Igår när vi hade varit och tränat så gick vi för att kolla mobiltelefoner och på vägen hem pratade vi om att jag inte visste vad jag hade för märke på min. Vi sa också att vi alla hade dålig koll på bilmärken och elektronikmärken osv.
elin: "fast nu vet jag iaf vad vi har för märke på tvn! En LC och det vet jag bara för att vi pratade massa om det i helgen"
sofia: "elin, det är en LG"

Och med det vill jag önska er alla en riktigt god morgon!

Kommentarer
Postat av: Ida

haha det var ett roligt inlægg :) SKØNT att planera flyter på som de ska. ps. har du ditt kontokort nu?

Postat av: emmablemma

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh. så känner jag inombords. snart snart snart!!!! =) vad kul att höra de roliga i helgen och inte bara de där andra (som också va hur kul som helst)puss puss. vsim

2007-11-22 @ 19:49:51
Postat av: butter

gullet, påfågeln är från Trinidad o Tobago. Grannland med venezuela, så sofia vann! Jag var o spinnade själv förut för att sofia, den klanten, glömde byxorna hemma! Hoppas resan gått bra och kom ihåg, ha inte roligt! Puss

2007-11-22 @ 20:44:40
URL: http://amiraaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback