that's indie rock'n'roll for me

Ah herre gud! Jag skulle kunna do nu utan att det skulle gora det minsta for vet ni vad jag gjorde igar!? Jora, jag ska beratta...
Jag sag THE KILLERS live pa wembley arena! Oh shit,  jag kan inte med ord beskriva hur fruktansvart stort det var!
Det borjade i lordags. Jag hade kopt Time Out ( en tidining som skriver om ALLT som hander i London) , satt och bladdrade lite i den nar jag pa mafa fick upp en sida dar det stod att Killers skulle spela pa lordag och pa sondag. Ropade genaste pa Per ( han alskar dom lika mycket som jag gor) och trots att vi visste att det var slutsalt bestamde vi oss for att aka dit for att forsoka komma in. Sa igar jobbade jag till fem, flog hem fran jobbet och fem minuter senare satt vi pa tunnelbanan. Vi kom fram, mottes av massvis med skumma snubbar som salde biljetter. Avvaktade lite innan vi till slut hittade en kille som vi bestamde oss for att lita pa. Betalade 80 pund styck ( 27.50 kostade dom i vanliga fall.....), skyndade oss fram till kon och holl tummarna for att vi inte hade kopt falska biljetter. Gissa om vi var lyckliga nar vi fick komma in utan problem! Hann med att dricka nagra ol innan vi stallde oss for att sta langst framfor scenen. Och oj.... Vilket tryck, vilken kansla. Jag bokstavligt talat drop av svett, men va fan, vi stod LANGST fram! Det var helt underbart, jag skrek mig hes och de spelade ALLA sina basta latar. Jag kunde ALLA texter utantill. Det mina vanner ar vad jag kallar lycka.

Idag har jag jobbat igen. Det gar battre och battre for varje dag. Idag fick jag sta sjalv bakom baren ett tag pa eftermiddagen. Eh jaha... Tur att kunderna vet hur man gor nar jag inte gor det. " du maste vinkla glaset i 45 graders vinkel nar du haller i ol annars kommer det nastan bara skum" Jaha du, det gjorde det visst. An sa lange trivs jag battre med att ta bestallningar och servera mat an sta i baren. Men snart sa kommer jag beharska det ocksa saklart. Idag fick jag dricks ocksa. Vi lagger alla dricks vi far i en burk och sen delar man upp det jamt till alla varje vecka. Jag har kuvertet i min vaska, har inte oppnat for att kolla hur mycket det ar an. Nej, jag tanker inte gora det nu heller, jag tanker vanta tills jag kommer hem. Eller....okej da.
OH SHIT. 57 pund! Det var ratt sa mycket mer an jag hade raknat med. Vanta ska jag rakna om det till svenska pengar.....798 kronor. I dricks. Pa en vecka. Okej, det kan jag ju leva pa, nastan.

Nej ni, nu maste jag skynda mig hem. Maria aker imorgon och vi maste hinna....umgas! Och shoppa.
xoxoxoxoxo

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, the killers låter asgrymt! Alltid lika kul att läsa dina inlägg=)

2007-02-27 @ 08:31:05
Postat av: K

Oj oj oj Elin! Vad roligt, och vad avundjuk jag blir. Själv jobbar jag på här i Åre och har lite tråkigt, I got sold, but i'm not a soldier... Puss

2007-02-27 @ 09:35:54
Postat av: emma

jag har precis tittat på kortet som är taget på håkan hellström, alltså de som är på dej där du ser superlycklig ut. men de kallar du inte ens lycka längre va? =)är glad för din skull. kul att du ringde, jag saknar dej supermycket, elin, vi måste ringa varandra lite oftare tycker jag! ok? puss puss din

2007-02-27 @ 20:51:40
Postat av: syrran

haha vad kul! forstar att du blev glaaad! gott att de va akta biljetter, tog du kort? du maste lagga in fler bilder? coolt att du har ett sant jobb dar man far mycket dricks!!! saknar dej, PUSS

2007-03-01 @ 13:19:41
Postat av: Erik igen

okej det hade rackt att lagga in inlagget 1 gang! (haha hamnd!) men erkann att det var lite roligare pa +44. umhum. javisst. joda. mmhh. ahh.. bra. ha de pa baren!

2007-03-01 @ 13:25:47
Postat av: maria

hej elin! nu har jag med skaffat en blogg. fast till skillnad från dig har jag ingenting att skriva. ett tecken på hur tråkigt jag har det kan man säga. men i alla fall, vad händer? update!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback