oh, I'm so cultural

hello everybody!
Med mig ar allt fint, hur ar det med er?
Jag har varit ratt sa kulturell sen sist. Mmm, det ar inte bara fest som galler har. I fredags var jag och Philip pa bio ( det ar val ratt sa kulturellt? mera kulturellt an att ga pa en stokig pub iaf..) Vi sag "dreamgirls", ni vet den med Beyonce. Hade ingen aning om att det var en musikal! Den var ratt sa seg tyckte jag. ( sen att filmen borjade klockan 12 pa natten och slutade halv 3 kan ju ha nat att gora med att den kandes seg....)
I lordags var vi pa Nationell museum iaf. Tittade pa en massa tavlor malade av killar som Monet och Manet och Picasso och dom ni vet. ( tankte skriva Bethoveen ocksa, men sen kom jag pa att det ar ju den dar hunden i filmen...) ( obs, det var ett skamt) Hursomhelst. En hel dag spenderad pa att vara kulturell kunde ju bara fa ett enda passande slut. Att dricka sig full. Sa vi drog till varan pub, at hamburgare och drack ol. Sen gick vi till lagenheten for att dricka lite till innan vi slutligen tog bussen till picadilly circus. Gick till Garlic and shots forst, men dar sog det som vanligt sa jag hangde pa Lorenzo for att forsoka hitta ett stalle som var SA bra enligt honom. Hittade ratt till slut, och det var varldens hardrocksstalle. Musiken var for hog och for fel och manniskorna....ja, det var inte min sorts stalle kan vi saga. Det var heller inte Emmas sorts stalle, sa vi tog med oss Stefan ( emma och stefan ar det nya paret som har flyttat in i lagenheten) och drog hem. Trots att jag gjorde min basta sexandthecity vinkningar sa fick vi inte tag pa nan taxi, sa vi tog bussen istallet. Val hemma halsade vi som vanligt pa hos araberna och fick en cigg och  lite vatten. Sen hade jag overmycket energi sa jag drog med mig Philip ( som inte hade varit med ut) och vi tanke forsoka ta oss upp pa taket genom brandtrappan. Vi bor pa 1sta vaningen och det finns 10 eller 12 vaningar eller nat, sa det tog ett tag att ta sig upp.  Man kunde iaf inte komma ut pa taket. Sa vi drog ner igen och da knackade plotsligt araberna pa. De tyckte val att det var deras tur att halsa pa hos oss, och vad skulle vi saga? Sa in i var lilla lagenhet travar 10 araber. ( tur att de ar vana att sitta pa golvet fran sin egen lagenhet) De andra blev ratt sa chockade nar de kom hem en halvtimme efterat. Vi spelade lite blackjack iaf och sen gick jag och la mig.
Idag har vi varit i Notthing Hill och tittat pa en marknad. Det var riktigt mysigt och ratt sa kulturellt ocksa eller hur? Nu har vi nyss kommit hem och jag rakade lova araberna att vi skulle bowla idag. Vilket jag inte alls ar sa sugen pa langre sa jag kanske ska sitta har och "glomma bort" det bara.

Hoppas att allt ar bra med er, I miss you!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, full rulle hos dig som det verkar. Lagomt mycket jobb här uppe, så det är rätt skönt. Speciellt då jag är ganska lat av mig;) Ärligt Elin. Att det var bethoven, hunden, du menade var väl egentligen inget skämt? (obs! ironi) Kram på dig!

Postat av: Pappa

Hette inte hunden Mozart?

2007-02-12 @ 09:41:04
Postat av: Ida

haha du har verkligen haft fullt upp! men du, slapp de dar nu och kom till oss! dessutom har du inte ens berattat hur de gar med jobbet... hmm vad betyder de? jaja, saknar dej! erik halsar med, puss & kram

2007-02-12 @ 12:36:19
Postat av: kungliga liftbiträdet

det är sant! idag har hjälpt kungen och silvia med liften 3 gånger! jag va hur nervös som helst vill jag lova! men jag mailar sen.. pelle ska kolla nåt nu. saknar dej! puss emma

2007-02-12 @ 19:19:37
Postat av: Helena

USCH, va hemskt med råttor. Skulle då inte våga sova en natt där. Kan du inte ta kort på köket och dina arab-kompisar?

2007-02-15 @ 12:32:19
URL: http://helenalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback