Hörde jag lucia?

Det är något speciellt med den 13 december. Hmm.. Jag vet att det inte var dagen då Jesus dog och jag vet att det inte är en vanlig oturdag ( om det inte råkar vara en fredag) och jag vet att ingen speciell fyller år och jag vet att det inte är då man får äta semlor ( fast det måste man väl få om man verkligen vill?) och just ja.
Det är då man tar på sig ett alldeles för stort nattlinne och sätter livsfarliga levande ljus i håret och sjunger supertråkiga sånger som man absolut inte kan dansa disco till.
Lucia. Men det är ju så mysigt! Jag har inte ens sett ett luciatåg på tv och en lussebulle har jag inte känt lukten av (inte sen jag hetsåt den påsen mamma skickade med för två veckor sen då jag trodde att jag seriöst skulle dö av hunger annars)
Ja, det var ju lite tråkigt. Jag får satsa på julen istället, den borde inte kunna gå förbi obemärkt. Inte med den julstress jag känner. Men jag längtar också, åh jag längtar så!

Vill ni ha lite bilder?
Ok då
image344

image345

Julpyntat hos Maria&Elin

image346

Absolut disco


Nej, då var den här luciadagen över. Dags att gå och lägga sig, det är en dag imorgon också. Och efter det. och efter det. och efter det. och efter det. och efter det. och efter det. och efter det. och efter det. och danföredanföredan före doppardan. och sen dan efter doppardagen också. Jag skulle bokstavligt talat kunna hålla på för evigt. Men nu slutar vi, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mary

het hetare hetast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback