Till fjälls

Sista jobbdagen avklarad. Känns väldigt skönt. Nu ska jag bara slänga in storstövlarna och lite hundmat i bilen, sen bär det av till fjälls. Jag, Emma, Jullan och Iris Maräng ska till Gräftåvallen och vandra. Just nu regnar det äckligt mycket, men det kommer så klart sluta så fort vi kommit upp på fjället. Det kommer inte finnas några mygg eller knott, utan bara massvis med blåbär och kantareller och hundarna kommer springa och skutta och vara alldeles lugna och snälla sen och jag och Emma kommer njuta av den vackra fjällnaturen och solnedgången och sen ska vi sitta framför brasen, jag med ett glas rött vin och hon med ett glas cola och så ska vi prata om djupa saker och om livet och sen ska vi sova så gott som man bara gör efter en heldag på fjället och vakna helt utvilade och redo för ännu mer kantareller. Eller kanske hjortron.

image237

Kommentarer
Postat av: emma

vi kör på de! låter toppen!

2007-08-27 @ 14:19:31
Postat av: Ida

mysigt! ha det så trevligt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback