London

Hemma igen. Vilken helg vi har haft, jag och Emma,i London.


Vi startade onsdag eftermiddag med ett bila till Oslo där vi skulle flyga från. Smart drag tänkte vi, lika långt som till Sthlm, flygbiljetten billigare, restiden kortare och taxfree shopping! Nackdel- det tog oss 11 jävla timmar att komma fram. 11 timmar! Vi hade räknat med 6-7. Sov två timmar i bilen på flygplatsen, sen bar det av. Handlade billig sprit på flyget, var framme på hotellet vid tvåtiden, ut och shoppa på en gång. Hemma igen, skulle bara vila en timme innan det var utgång som gällde. Somnade 19.00 och vaknade...8.30 dagen efter. Happ. Drog på stan igen för mera shopping. Kom tillbaka til hotellet, drack sprit och sen gick vi till mitt gamla jobb där vi blev en glad överraskning. Min manager Ali bjöd på mat och dricka, vi stannade nån timme innan det var dags för utgång.

168577-226


Tog tunnelbanan till Camden, det var Koko som gällde.

168577-227

Dansade järnet innan vi hade fått nog och drog hem.
Sov nån timme, sen upp och hoppa igen, mera shopping. Jag skojar inte när jag säger att vi har varit inne i säkert 70-80 olika skobutiker, Emma är GALEN! Hon köpte en 4-5 par och fick aldrig nog. Jag hade fått nog efter ungefär 10-15 och de resterande var jag iaf tacksam över att det fanns gott om platser att sitta på.

168577-220

Jag köpte en gudomlig kappa. (  fotografen menade inte att missa mitt ansikte här, men vi hade rätt mycket sprit)



Hem på lördag eftermiddag, vi var helt slut men hade lärt oss av vårt torsdagsmisstag ( herregud, vi är inte i london för att sova!) så, in i duschen och börja blanda drinkar var det som gällde. Även denna kväll började vi med min gamla pub där vi även denna gång möttes av utmärkt ( och gratis) service. Vi var tacksamma för alla pengar vi kunde spara in, jag menar, det betyder ju flera skor till Emma.
Efter det hade jag tänkt att vi skulle ta oss till Walkaabouts, tog tunnelbanan och kommer fram fem i tolv. De stängde tolv. Bara att sätta sig på bussen och dra in mot centrum igen, denna gång blev det Roxy. Ägde dansgolvet, svettades järnet och turades om att vara Carola. ( under det sjukt starka fläkten i mitten av golvet, håret fladdrar skitsnyggt.) Var hemma kvart i fyra, kvart i fem klev vi upp för att ta oss till flygplatsen. Sen 11 timmar i bilen hem igen. Var hemma i Lit vid 2 på natten och halv sju började jag jobba i morse. Då var jag trött, men som sagt, vi åkte inte till London för att sova.

Tyvärr var jag sjukt dålig på att ta med mig med kameran ut, men jag har mängder av bilder från förfester på hotellet.




Kommentarer
Postat av: Ida

snygg jacka! när får jag låna den??

Postat av: Stor-Emma

Åhh, jag vill också! Inte hänga på Roxy kanske, men jag vill till London!

2007-08-21 @ 10:17:34
URL: http://rexmortimer.blogg.se/
Postat av: bästisemma =)

nu har jag tittat mer nogrent på drömkappan och de va verkligen en ny drömkappa, fast kan man säga att de är en drömkappa när den är svart? den va snygg iaf! skitsnygg! puss och kram

2007-08-22 @ 19:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback